Será que a bateria de 64kwh chega ao Ioniq? o que tenho lido é bateria de 48kw, a Hyundai ficaria com 4 packs de baterias diferente.These are the first spy shots of the much awaited EV version of the Hyundai Kona, the second all-electric model of the Korean car maker after the Ioniq EV.
The Kona EV is expected to be launched in 2018 with two different-sized batteries, including an entry-level 39.2kWh and the range-topping 64.2kWh packs.
When fitted with the bigger battery, the Hyundai Kona EV is expected to offer over 500km of driving range (310 miles) on the official EU cycle, which in real life should translate into 300 to 350km (186 to 217 miles) on a single charge. This should give the Korean EV the edge over more established rivals, such as the Nissan Leaf.
The styling differences between the EV and the internal combustion versions of the Kona are expected to be minimal, with the battery-powered version to feature a different treatment where the front grille is usually found which will also host the charger port as well.
Hyundai will reportedly use a different powertrain than the one found in the Ioniq EV, as part of the company’s plan to launch 15 electrified models by 2020, including hybrid, PHEV, all-electric and fuel-cell models.
The latest reports suggest that we’ll get to see the new Hyundai Kona EV in the upcoming Geneva Motor Show in March 2018.
Photo Credits: CarPix for CarScoops

Hyundai Kona/Kauai EV
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Hyundai Kona/Kauai EV
Scoop: Electric Hyundai Kona To Offer Up To 310 Miles Of Range*
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Re: Hyundai Kona EV
Não estou a ver 64kW.h a caberem no espaço da bateria do Ioniq...
Nissan Leaf 40 Tekna preto, entregue em 30 de maio de 2018. 51400km em 2024-02-15
Nissan LEAF mk1 Preto, entregue em 7 de julho de 2011. 180000 km em 2023-12-22.
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Re: Hyundai Kona EV
modelo com nome interessante , duvido que seja esse o nome em portugal
seria alvo de alguns piropos interessantes , o que actualmente é crime por cá
ehehehe mas pela autonomia , e atendendo ao que a hyundai fez de bom no ionic acredito que todos vão querer experimentar o kona
espero que seja bom de suspensão para não andar com o kona aos saltos



seria alvo de alguns piropos interessantes , o que actualmente é crime por cá




ehehehe mas pela autonomia , e atendendo ao que a hyundai fez de bom no ionic acredito que todos vão querer experimentar o kona



espero que seja bom de suspensão para não andar com o kona aos saltos


Re: Hyundai Kona EV
banshee Escreveu:modelo com nome interessante , duvido que seja esse o nome em portugal![]()
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seria alvo de alguns piropos interessantes , o que actualmente é crime por cá![]()
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ehehehe mas pela autonomia , e atendendo ao que a hyundai fez de bom no ionic acredito que todos vão querer experimentar o kona![]()
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espero que seja bom de suspensão para não andar com o kona aos saltos![]()
Não é caso único...
salvo erro, à uns anos atrás o Opel Ascona teve alguns problemas de comercialização por cá...

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Re: Hyundai Kona EV
Por cá o nome será Kuai
Seus malandros.. queriam era Kona


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- LuisG
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Re: Hyundai Kona EV
Em PT a Hyundai já não queria vender ioniq's acham que vão querer vender Konas



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Re: Hyundai Kona EV
Querem, estão fartos de o publicitar mas é a gasolina. O elétrico dizem que só no 2º semestre de 2018... e se a produção for como a do Ioniq bem podemos esperar!LuisG Escreveu:Em PT a Hyundai já não queria vender ioniq's acham que vão querer vender Konas![]()

Pequena correção... será kauai.jfr2006 Escreveu:Por cá o nome será Kuai![]()
Re: Hyundai Kona EV
O Hyundai IONIQ partilha a mesma plataforma com o Kia Niro. Enquanto que o Hyundai Kauai usa uma versão modificada da plataforma do novo Hyundai i30.Gameiro101 Escreveu: Será que a bateria de 64kwh chega ao Ioniq? o que tenho lido é bateria de 48kw, a Hyundai ficaria com 4 packs de baterias diferente.
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Re: Hyundai Kona EV
Kia Niro EV Concept unveiled at CES 2018
A parte a negrito é muito interessante, se vier o Ioniq nos 64kwh, deve vir um para estes lados (se bem que os 50kw de baterias seriam o suficiente para mim).
FonteThis concept car shows us what to expect from the Kia Niro EV.
The Kia Niro EV is one of the most awaited electric cars to arrive this year and Kia is at the 2018 Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas, teasing us with some specs.
Below you can read the most interesting parts of the press release.
“As part of this strategy, Kia is exhibiting the Niro EV Concept at CES 2018. Combining the stylish design of a modern compact SUV with the high efficiency of an advanced battery-electric powertrain, the Kia Niro EV Concept represents the next step in the brand’s ongoing journey to electrification.
Created by Kia’s design studio in Korea, the Niro EV Concept is a fully-electric compact SUV. Its aerodynamically-efficient body allows air to slip over, around and beneath the vehicle with ease. The traditional grille – no longer required for engine cooling – is replaced by a smooth interactive display panel, combined with ultra-slim lamp technology in the overall front. In profile, the concept draws inspiration from the current Kia Niro, with a modish compact crossover silhouette, elevated body and wide C-pillar. The Niro EV Concept’s seamless rear aspect has clean and sharp trailing edges allowing air to flow more easily off the back of the car.
The Niro EV Concept is powered by a next-generation electric vehicle powertrain, using new production technologies earmarked for near-future EVs from Kia. Energy is provided by a high-capacity 64 kWh lithium-polymer battery pack, paired with a powerful 150 kW electric motor. The Niro EV Concept suggests a driving range of 238 miles (383 kilometers), with zero tailpipe emissions.”
Kia Niro EV Concept at CES 2018, Las Vegas
The electric version of the Kia Niro will have some aerodynamic tweaks that the hybrid and plug-in hybrid variants don’t have. Furthermore, with a 64 kWh battery, a 150 kW electric motor and a range of 238 miles (383 km) it’s clear that the Chevrolet Bolt EV will be its most direct rival.
Nonetheless, it’s not yet known if the Kia Niro EV will also have a smaller 39,2 kWh battery as option, as it’s the case with the Hyundai Kona EV (39,2 kWh and 64,2 kWh).
As a side note, Kia Niro and Hyundai IONIQ share the same platform, this means that the upgraded Hyundai IONIQ EV – coming this year – and the Kia Niro EV will probably share the same battery options.
Anyway, the biggest winner here it’s LG Chem, that will supply the battery and electric motor. LG Chem is finally standardizing battery pouch cells and electric motors to ease production and reduce costs.
A parte a negrito é muito interessante, se vier o Ioniq nos 64kwh, deve vir um para estes lados (se bem que os 50kw de baterias seriam o suficiente para mim).