MERCEDES EQE OU ALTERNATIVA?

Fórum de discussão sobre os veículos elétricos da Mercedes
Avatar do Utilizador
Nonnus
Mensagens: 3584
Registado: 10 set 2017, 04:43
Data de fabrico: 01 jun 2017
Capacidade bateria: 83,14 Ah 12 Barras

Re: MERCEDES EQE OU ALTERNATIVA?

Mensagem por Nonnus » 26 ago 2025, 22:22

EVUber Escreveu:
23 ago 2025, 17:29
Compra um EV parece simples, mas comprar o EV certo é mais complicado..

Por ordem de preferencia compraria um EV baseado na química da Bateria até por ultimo chegar a marca.

LFP VS NMC ?
optaria pela NMC
Voltando um bocadinho atrás. Tu escolhias NMC mas segundo alguns especialistas as LFP da BYD são o melhor que existe em termos de segurança.

Usando o critério de segurança então a escolha acertada não seria um BYD? Segundo consta nem perfuradas ardem.

BYD predominantly uses Lithium Iron Phosphate (LFP) (LiFePO4) chemistry for its batteries, including the innovative Blade Battery, known for its exceptional safety, durability, and long lifespan. LFP is a cobalt-free chemistry that offers excellent thermal stability, slow heat generation, and no oxygen release during thermal runaway, making it inherently safer than NMC (Nickel Manganese Cobalt) batteries and reducing supply chain concerns.

Key Aspects of BYD's LFP Battery Technology:

Safety:
LFP chemistry has excellent thermal stability and does not release oxygen during thermal runaway, preventing fires.

Durability:
LFP materials are durable, and BYD's Blade Battery incorporates an ultra-strong, sandwich-like structure for high rigidity and impact resistance.
Cobalt-Free:
The absence of cobalt in LFP batteries eliminates ethical concerns and supply chain issues associated with cobalt mining.

Cost-Effective:

Iron and phosphate are abundant and less expensive to source than other battery materials.

High Power Output:

BYD's battery systems provide high power output, making them suitable for emergency backup and off-grid applications.

Efficiency:

The long, flat shape of the Blade Battery enhances cooling and space utilization, leading to higher efficiency and extended driving ranges.

BYD's Blade Battery Innovation:

BYD's Blade Battery, launched in 2020, is a major advancement in electric vehicle (EV) battery technology.

Design:

It is a long, flat battery cell that acts as a structural beam, eliminating modules and significantly increasing space utilization.

Performance:

The design allows for greater energy density, leading to longer driving ranges and improved efficiency for EVs.

Testing:

The Blade Battery has successfully passed the most rigorous safety test, the nail penetration test, without fire or smoke, and has also withstood crushing, bending, and heating tests.
BTD batteries, also known as BYD Blade Batteries, are produced by the Chinese multinational company BYD through its subsidiary, FinDreams Battery. The Blade Battery is a lithium iron phosphate (LFP) battery designed and manufactured by BYD for electric vehicles.
Proprietário de Nissan Leaf 30kWh desde: 25 de Setembro de 2017
- 6 anos depois 160000km
- 30 de setembro 2024 entregue a Nissan ao abrigo da garantia para abate.
Proprietário de Kia e-Niro 64kWh desde: 05 de julho 2024
Proprietário de Peugeot e2008 desde: 07 de dezembro 2024

EVUber
Mensagens: 158
Registado: 10 nov 2021, 23:35
Data de fabrico: 01 jan 2011
Capacidade bateria: 69kWh

Re: MERCEDES EQE OU ALTERNATIVA?

Mensagem por EVUber » 27 ago 2025, 04:05

Nonnus Escreveu:
26 ago 2025, 22:22

Voltando um bocadinho atrás. Tu escolhias NMC mas segundo alguns especialistas as LFP da BYD são o melhor que existe em termos de segurança.

Usando o critério de segurança então a escolha acertada não seria um BYD? Segundo consta nem perfuradas ardem.
Atenção a bolha da mercado EV automóvel na china esta prestes a rebentar, todos os fabricantes de fora da china estão a fechar as fabricas naquele pais.
Adulteraram os números de vendas (BYD) pagamentos a 270 dias aos fornecedores, teem mais produção que demanda, rebentaram o mercado VE na china e fora dela.



O Seal Design FWD com bateria de 82kWh fica por 44.173€ (LFP) consumo 16-18kWh
O Tesla M3 LR RWD com bateria de 75kWh fica por 42.175€ (NMC) consumo 14 kWh

A BYD se estiver a afundar esta a levar a tesla atras que esta a tentar competir com os mesmos preços.

EVUber
Mensagens: 158
Registado: 10 nov 2021, 23:35
Data de fabrico: 01 jan 2011
Capacidade bateria: 69kWh

Re: MERCEDES EQE OU ALTERNATIVA?

Mensagem por EVUber » 27 ago 2025, 09:04

Quando vierem com os numeros de vendas dos BYD, mostrem-lhe estes artigos...é tudo FUMO

28 MAIO 2025

https://insideevs.com/news/760998/china ... mile-cars/

25 JUNHO 2025

https://www.autoevolution.com/news/chin ... 53453.html

25 JULHO 2025

https://www.instituteforenergyresearch. ... cle-sales/

civic
Mensagens: 2128
Registado: 06 jan 2011, 16:24

Re: MERCEDES EQE OU ALTERNATIVA?

Mensagem por civic » 27 ago 2025, 09:23

A BYD não está a fazer o mesmo que a Tesla tem feito? Produzir à bruta e matricular carros só para fazer numero e depois vendê-los como carro de inventário?
Quem começou isto foi a Tesla ou a BYD?
Nissan LEAF 2018 40kWh
161 000Km's
BMW i4 eDrive 40 80kWh
79 000Km's

EVUber
Mensagens: 158
Registado: 10 nov 2021, 23:35
Data de fabrico: 01 jan 2011
Capacidade bateria: 69kWh

Re: MERCEDES EQE OU ALTERNATIVA?

Mensagem por EVUber » 27 ago 2025, 09:28

Quando a discussão de escolha LFP VS NCM, estes dados de +3000 veículos tesla são elucidativos

Imagem


fonte: https://teslatech.streamlit.app

Responder

Voltar para “Mercedes”