http://www.lefigaro.fr/flash-eco/2012/0 ... teries.php
Partnership with LG Chem: Renault reaffirms its support for an EV electrics industry in France
http://media.renault.com/global/en-gb/r ... enault.com
Ongoing negotiations concern:
- a new phase in the research and development of next-generation electrical batteries as part of a three-way draft agreement involving Renault, CEA (French Alternative Energies and Atomic Energy Commission) and LG Chem. This agreement targets the development of next-generation of batteries for production in early 2017.
- the LG Chem-led construction of a European battery factory in France. This factory would produce current-generation batteries from the end of 2015 and, from early 2017, the new-generation batteries resulting from the agreement between Renault, CEA and LG Chem.
Renault is the only manufacturer to offer a full range of four electric vehicles: Kangoo Z.E., Fluence Z.E. (with AESC* batteries), Twizy and ZOE (with LG Chem batteries).
Um tiro no pé?!?

Suspeito que seja exatamente por causa disto que a fábrica de baterias em Portugal não avançou.
A Renault desistiu de usar baterias produzidas no próprio grupo, e como as baterias produzidas em Portugal se destinavam a ser instaladas nos Renaults e não nos LEAF produzidos em Inglaterra, onde terão uma fábrica de baterias com produção suficiente para abastecer a linha de produção dos LEAF, cancelaram a fábrica Portuguesa.
Está explicado!
Mas será por o ZOE usar baterias da LG que consegue maior autonomia que a restante gama que usa as AESC?
